Cennik stron www, czyli od czego zależy cena strony internetowej

Podobnie jak wiele firm, nie zamieszczamy na naszej stronie cennika tworzenia stron internetowych (z wyjątkiem okresów, gdy na niektóre z naszych usług oferujemy promocje). Powód jest prosty: wykonanie takiego cennika byłoby dla nas niemożliwe, gdyż do każdego projektu podchodzimy indywidualnie i wyceniamy go w zależności od szacowanego czasu potrzebnego na realizację oraz stopnia trudności tworzonej aplikacji.

Poniżej przedstawiamy pięć najważniejszych kwestii, które mogą mieć decydujący wpływ na koszt zbudowania strony internetowej.

1. Funkcjonalność strony

Bardzo często spotykamy się z takim pytaniem: “ile kosztuje strona internetowa?”.  Jest to pytanie równie zasadne, co pytanie “ile kosztuje samochód?. Każdy pracownik salonu samochodowego niezwłocznie odpowie: “zależy jaki samochód.

Funkcjonalność strony będzie miała właśnie kluczowe znaczenie dla tego jaka to będzie strona. Galerie zdjęć, formularze kontaktowe, newsletter itd. będą wymagały zaprogramowania i poświęcenia odpowiedniej ilości czasu.

Dla klientów sporządzenie dokładnej listy nierzadko jest do pewnego stopnia problemem, gdyż wymaga już na samym początku doprecyzowania w jaki sposób strona będzie działała i z czego będzie się składała. Jednak określanie dopiero w miarę budowania strony kolejnych funkcjonalności na pewno spowoduje, że w pewnym momencie koszty po prostu wymkną się spod kontroli.

2. Szata graficzna

Wielu wykonawców na etapie wyceny prosi klientów o linki do stron, które im się podobają lub na których można by się w jakimś stopniu wzorować. Uzyskanie takiej informacji jest bardzo pomocne- pozwala lepiej określić dążenia zleceniodawcy, jego gust, a także poznać trendy panujące w jego branży.

Na końcową wycenę złoży się też poziom wykonania grafiki: ilość detali, złożoność – wszystko to będzie miało wpływ na ilość czasu koniecznego do zaprojektowania szaty graficznej. Wielu przedsiębiorców działających lokalnie będzie oczekiwało przede wszystkim eleganckiego i czytelnego projektu w atrakcyjnej cenie, natomiast część firm o większym zasięgu lub np. kierujących ofertę do wymagających klientów będzie szukało bardzo dopracowanej grafiki z dużą ilością detali, mogąc na to przeznaczyć spory budżet.

Jak najdokładniejsze określenie oczekiwań zleceniodawcy co do szaty graficznej strony pozwoli przygotować dokładniejszą i korzystniejszą dla klienta wycenę.

3. Logotyp

Tak jak każda firma musi posiadać nazwę, tak każda strona musi posiadać logotyp. Co więcej, najkorzystniej jest najpierw zlecić wykonanie logotypu, a potem strony. Nawet jeśli zleceniodawca uważa, iż logotyp nie jest mu potrzebny- i tak będzie go miał. Nazwa firmy umieszczona na witrynie internetowej, wizytówkach, ulotkach i w szyldzie nad wejściem- zawsze będzie napisana jakąś czcionką, w jakimś kolorze. Ustalenie jak ma być przedstawiana nazwa firmy na materiałach reklamowych pozwoli zachować spójność identyfikacji wizualnej firmy i stanie się fundamentem dla projektowanej grafiki strony.

Gotowe logo, które można wykorzystać na stronie internetowej to nawet kilka godzin mniej pracy przy szacie graficznej i w rezultacie- korzystniejsza wycena.

4. Zdjęcia

Jeśli zleceniodawca nie posiada własnych zdjęć, będzie trzeba je zakupić. Jest wiele banków zdjęć, oferujących fotografie i ilustracje w bardzo różnych cenach. Często można je kupić już za kilka złotych, ale w przypadku większych ilości łączny koszt może dojść do nawet kilkuset złotych.

5. Optymalizacja pod wyszukiwarki

Naszą misją jest tworzenie witryn internetowych, które przynoszą realne korzyści dlatego wszystkie nasze produkty są maksymalnie przyjazne dla wyszukiwarki Google. Często doradzamy też przy wyborze najlepszej domeny, a nawet hostingu, aby zapewnić jak najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

Jako dodatkową usługę oferujemy również optymalizację strony, czyli wybór najkorzystniejszych słów kluczowych oraz uzupełnienie ich w odpowiednich miejscach witryny.

Podsumowanie

Powyższe pięć punktów to podstawowe kwestie, od których rozpoczynamy proces wyceniania.

Każdy projekt jest inny, a wchodząc w szczegóły wymagań klienta często dochodzą kolejne rzeczy, które trzeba wziąć pod uwagę, np. prognozowany ruch na stronie, narzędzia i technologie, z których będziemy korzystali czy też czas, który będziemy mieli do dyspozycji.

Jak widać, na końcową sumę wpływ ma zbyt wiele czynników, aby możliwe było posiadanie stałego cennika stron www.