Co sprawia, że użytkownicy nie zechcą oglądać Twojej strony?

Kanadyjska firma Webcopyplus zamieściła niedawno wyniki ankiety, w której badani musieli odpowiedzieć na następujące pytanie: Jaka cecha strony internetowej najbardziej zniechęca Cię do jej przeglądania?. Spośród 318 osób 51% wskazało na zbyt długi czas wczytywania, 25% na mało przydatną treść, a 24% na mało atrakcyjny wygląd strony.

Strony www, które nie służą wygodzie użytkowników nie mogą liczyć na popularność

Jakie płyną z tego wnioski? Naszym zdaniem ta ankieta świetnie ilustruje obraz współczesnego życia i biznesu: większości ludzi bardzo się spieszy! Jeśli strona zbyt długo się ładuje- np. ze względu na prezentację we flashu albo użycie na stronie bardzo dużych grafik, po prostu wyłączają taką stronę i idą szukać informacji gdzie indziej. Warto też wspomnieć, że witryny, które długo się wczytują gorzej wypadają w wyszukiwarce Google.

Druga najczęstsza odpowiedź – braki w treści – również może mieć związek z pośpiechem jaki dziś towarzyszy przeglądaniu internetu. Użytkownicy z reguły dokładnie wiedzą czego szukają i jeśli w krótkim czasie nie są w stanie tego znaleźć- idą gdzie indziej.

Zapewne fakt, iż kwestia wyglądu strony znalazła się na ostatnim miejscu w tej ankiecie może być trochę zaskakujący. Wiele osób decydując się na zlecenie stworzenia strony internetowej właśnie na to zwraca największą uwagę. Okazuje się jednak, że większości użytkowników (jeśli mają spędzić na danej stronie www więcej czasu) wystarczy klarowna i przyjazna warstwa wizualna, bez „fajerwerków” w postaci intra we flashu lub wyrafinowanych grafik. O wiele bardziej docenią przejrzystą nawigację i użyteczną treść. Na to ostatnie część osób nie zwraca należytej uwagi, ograniczając się do tekstów bardziej reklamowych niż informacyjnych.

Klarowna grafika, która nie wydłuża czasu wczytywania strony, intuicyjna nawigacja i teksty, które zawierają rzeczowe informacje to niezbędne cechy witryny internetowej, jeśli ma ona odnieść sukces.