Strony www dla firm – jak z małym budżetem osiągnąć duży sukces

Wielu właścicieli firm zaczyna dostrzegać potrzebę zaistnienia w sieci i ogromne możliwości dotarcia do nowych klientów, jakie daje internet. Przy pierwszej próbie zebrania ofert stron www dla firm łatwo o dezorientację: rozpiętość oferowanych cen i duża ilość technicznego słownictwa potrzebnego do wyboru „tej najlepszej” może przyprawić o przysłowiowy zawrót głowy.

Łatwo wtedy o decyzje, które będą skutkowały niezbyt korzystnymi rozwiązaniami, np. stworzeniem strony, która w niewłaściwy sposób prezentuje ofertę firmy, jest mało przyjazna dla Google’a (a przez to kosztowna w pozycjonowaniu) i w rezultacie poniesione nakłady nigdy się nie zwrócą.

Poniżej kilka wskazówek na co zwrócić uwagę, aby być pewnym, że przy niewielkim nakładzie pieniężnym otrzyma się stronę internetową, która przyniesie realne i wymierne korzyści.

1. Prosta i czytelna szata graficzna

Strona, która nie jest przeładowana grafiką jest bardziej czytelna i łatwa w nawigacji. Pozwala szybko zorientować się w ofercie firmy i najważniejszych informacjach. Elementy takie jak np. dzisiejsza data, „imieniny dziś mają…” czy licznik odwiedzin powodują jedynie szum informacyjny i nie mają racji bytu na firmowych stronach www.

Określając swoje oczekiwania co do szaty graficznej najlepiej pamiętać, że przyjazność dla użytkowników i ergonomia są zdecydowanie najważniejszymi elementami, które potencjalni klienci z pewnością docenią. Są też odporne na mody i trendy, dzięki czemu czytelna i użyteczna strona, będzie nadal wyglądała atrakcyjnie także po dłuższym okresie czasu.

2. „Content is King” czyli przede wszystkim treść

Treść strony jest elementem zdecydowanie najmniej docenianym w procesie budowania stron dla firm. Należy pamiętać, że to właśnie treść jest tym czego użytkownicy szukają na naszej stronie. Rzeczowe opisy i prawdziwe zdjęcia (produktów, pracowników, siedziby itd.) pozwalają potencjalnym klientom dokładnie zrozumieć jak mogą skorzystać wybierając właśnie tę ofertę!

Prowadzenie firmowego bloga jest nie do przecenienia: regularne opisywanie osiągnięć, zrealizowanych projektów oraz odpowiedzi na często pojawiające się problemy wśród przeszłych klientów może przynieść wiele korzyści, wśród nich: zwiększenie zaufania potencjalnych klientów, budowanie wizerunku firmy, a przede wszystkim wyższe pozycje w wyszukiwarkach internetowych!

3. System zarządzania treścią (CMS)

Regularne uaktualnianie firmowej strony będzie bardzo utrudnione bez systemu CMS. Dzięki dostępowi do panelu administratora, wyznaczeni pracownicy będą mogli w prosty sposób dodawać i modyfikować treści. Jedną z sytuacji najbardziej psujących wizerunek firmy w internecie jest posiadanie nieaktualnej strony www- dane kontaktowe, informacje o zarządzie i szczegóły oferty muszą być zawsze zgodne ze stanem obecnym.

4. Przyjazność dla urządzeń mobilnych

Najlepiej, aby firmowa witryna posiadała wersję mobilną lub była wykonana jako strona responsywna, jednak absolutne minimum to takie wykonanie strony, aby bez problemu wyświetlała się na najpopularniejszych smartfonach i tabletach:

  • bez elementów Flash, gdyż urządzenia z iOS (iPhone i iPad) w ogóle nie obsługują tej technologii- na tych urządzeniach w miejscu np. bannera Flash użytkownicy zobaczą puste miejsce,
  • użycie HTML5, który jest najnowszą wersją tego języka,
  • optymalizacja pod kątem wydajności i szybkości wczytywania, gdyż wiele urządzeń mobilnych w ogóle nie wyświetli strony, która zbyt długo się ładuje lub zużywa zbyt wiele zasobów systemu- nie mówiąc już o rachunkach za korzystanie z internetu mobilnego!