Strony WWW z Systemem Zarządzania Treścią (CMS)- dla początkujących

Jeśli szukasz łatwego sposobu edycji swojej strony internetowej- System Zarządzania Treścią jest dobrym rozwiązaniem.

1. Czym jest Systemem Zarządzania Treścią (CMS)?

Strona z Systemem Zarządzania Treścią (z ang. Content Management System lub po prostu CMS) to strona www, której zawartość można łatwo zmieniać i uaktualniać posiadając nawet podstawową znajomość obsługi komputera. Taka strona posiada panel administracyjny, do którego dostęp jest chroniony hasłem znanym jedynie administratorowi.

Oprócz możliwości edycji podstron, strony z CMS najczęściej zapewniają też inne funkcjonalności, jak np. dodawanie wpisów na blogu lub w dziale aktualności, newsletter, formularze kontaktowe lub galerie zdjęć.

2. Dlaczego warto mieć witrynę internetową z CMS?

W przypadku stron biznesowych i stron www dla firm można znaleźć wiele argumentów przemawiających za stosowaniem systemów zarządzania treścią. Oto niektóre z nich:

  • Możliwość samodzielnego uaktualniania swojej witryny pozwala dostosować jej zawartość do bieżących potrzeb zupełnie za darmo!
  • Użytkownicy i klienci zawsze mogą znaleźć aktualne informacje na stronie, nawet jeśli te się często zmieniają (np. aktualne numery telefonów czy promocje).
  • Posiadając system CMS można pozwolić sobie na umieszczenie na swojej stronie katalogu produktów i usług, mając pewność, że w dowolnej chwili i w prosty sposób będzie można ten katalog uaktualnić. Dzięki temu nie zaistnieje sytuacja, w której na stronie oferowane są produkty, których firma już nie oferuje, albo na stronie brakuje produktów, które w rzeczywistości są w jej ofercie.
  • Mając możliwość modyfikacji tekstów na stronie można je z czasem ulepszać i wzbogacać o informacje, które interesują klientów. Może to być także jeden z tych czynników, który zadecyduje o wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce Google.
  • CMS to świetne narzędzie wspomagające Public Relations firmy oraz budowanie społeczności wokół marki lub produktu: zamieszczanie na stronie artykułów branżowych, porad dla klientów, zdjęć z konferencji czy po prostu z życia firmy, informacji o otrzymanych nagrodach i wyróżnieniach, sprawozdań itp. – wszystko to może sprawić, że zacznie się tworzyć grupa użytkowników regularnie odwiedzających stronę (nawet codziennie w poszukiwaniu świeżych informacji), a wizerunek firmy bardzo wiele zyska. Łatwiej też będzie dotrzeć do zainteresowanych z ofertami pracy, gdyż część regularnie odwiedzających stronę użytkowników to z dużym prawdopodobieństwem będą osoby już pracujące w danej branży lub np. studenci zainteresowani daną tematyką, a więc potencjalni kandydaci do pracy.
  • Nowoczesne strony z CMS są często wyposażone w narzędzia umożliwiające firmie łatwiejszą komunikację z klientami: komentarze, fora, newsletter czy czat- to przykłady takich narzędzi. Ich obecność na stronie daje klientom poczucie, że są słuchani i firma liczy się z ich opinią, a firmie daje nowe kanały docierania z informacją o swojej ofercie.

3. Co dalej?

System CMS można dodać zarówno do istniejącej strony, bez zmiany jej wyglądu, jak i przy niewielkim nakładzie środków zbudować taką stronę od nowa. Nie ma żadnych ograniczeń dot. wyglądu strony, które uniemożliwiałyby integrację systemu zarządzania treścią z witryną- z wyjątkiem jednego: technologia Flash jest dość trudna do zintegrowania z systemami CMS i jeśli możliwość częstej aktualizacji witryny jest jednym z priorytetów, zdecydowanie odradza się tworzenie takiej strony we Flashu.