Tanie Strony WWW – klucz do sukcesu

Wiele firm i agencji oferuje tworzenie tanich stron www. Jak wybrać z pośród wielu ofert tę „tanią” i nie popełnić błędów, które będą drogo kosztowały?

Czego unikać?

1. Korzystania z szablonów

Skorzystanie z szablonu jest zwykle dość kuszącą perspektywą, jednak w praktyce bardzo ciężko znaleźć szablon, który rzeczywiście pasuje do potrzeb i profilu działalności. Najczęściej takie szablony są też oparte o bardzo złej jakości kod HTML, przez co są mało przyjazne dla Google.

2. Oszczędności na SEO („Jeśli czegoś nie ma w Google, to nie istnieje”)

Jest to banalne, ale prawdziwe stwierdzenie: strona musi się dać znaleźć w internecie, żeby przynosiła dochody. Nie zawsze trzeba przy tym inwestować dużych funduszy w pozycjonowanie. Często, wystarczy wykonać stronę w odpowiedni sposób, aby zaczęła ona osiągać wysokie pozycje w Google i generować dochody. Używając do stworzenia strony nowoczesnego, czytelnego dla wyszukiwarek kodu HTML oraz stosując nowoczesne rozwiązania można zapewnić stronie przyzwoitą widzialność w Google.

Nie zaszkodzi też dodać stronę do kilku wiodących katalogów w polskim internecie, jak np.

Koszt dodania strony do każdego z tych katalogów to około 10zł netto, ale z reguły ta inwestycja się opłaca. Nie wymaga to fachowej wiedzy, a jedynie przygotowania krótkiego tekstu opisującego tematykę strony oraz zestawu słów kluczowych, na które chce się być znajdowanym w internecie.

3. Mało ciekawej i nieprzemyślanej treści

Jest to bardzo powszechny błąd- jeśli treść strony jest uboga i mało interesująca, strona ma małe szanse znaleźć odbiorców. Nie oznacza to, że tekstu powinno być dużo- musi on zawierać wystarczająco dużo informacji, aby być interesującym, ale na tyle mało, żeby nie odstraszyć potencjalnego czytelnika.

Ważne jest też formatowanie tekstu- podział na akapity i nagłówki oraz wielkość tekstu.

Do czego dążyć?

1. Zatrudnić profesjonalnego, doświadczonego wykonawcę

Osoby, które na co dzień zajmują się tworzeniem stron www najczęściej korzystają z profesjonalnych narzędzi, które znacząco przyśpieszają cały proces i pozwalają w krótkim czasie osiągnąć zadowalający efekt. Wiedzą gdzie szukać wysokiej jakości dodatków na stronę, jak np. ikon czy zdjęć. Służąc też swoim doświadczeniem i znajomością tematu pozwolą uniknąć wielu błędów popełnianych przez ludzi bez doświadczenia.

2. Przyjrzeć się konkurencji (i wyciągnąć wnioski)

Oto rzecz, którą zawsze warto zrobić na początku: przyjrzeć się konkurencji- zobaczyć które z wiodących firm mają swoje strony www, jakie stosują rozwiązania, co oferują użytkownikom i jakie przynosi to efekty. Należy się uczyć na błędach innych i stosować sprawdzone rozwiązania.

3. Zaprojektować funkcjonalność strony zorientowaną na osiąganie określonych celów

Warto zadać sobie pytania: „Co chciałbym, aby użytkownicy robili na mojej stronie?”, „Jakie zakładki chcę, aby odwiedzili?”, „Czym ma się zakończyć wizyta?”. I w zależności od odpowiedzi na te pytania ustalać funkcjonalność, wygląd i konstrukcję całej strony.

Przykładowo, jeśli najważniejszym celem jest zachęcenie użytkownika do odwiedzenia sklepu lub siedziby firmy, należy wyeksponować podstronę zawierającą mapę dojazdu i np. dołączyć zdjęcia sklepu lub biura.

4. Koniecznie z Systemem Zarządzania Treścią!

Prędzej czy później CMS się przydaje- do uaktualnienia oferty, danych kontaktowych lub np. do zamieszczenia informacji o wyjątkowej promocji. Współcześni użytkownicy internetu nie lubią „martwych” stron.